Typ eens iets leuks in op Google

Het is een cliché maar het is echt waar; waar je aandacht aan geeft groeit. Het werkt namelijk zo, ons brein werkt net als Google, probeer het maar uit.

Bedenk een vakantiebestemming waar je graag nog een keer heen wilt, bijvoorbeeld Italië. Je weet niet goed hoe het weer daar is en bent bang dat het misschien veel regent dus je zoekt het even op.

Toets maar in ‘regen in Italië’. Wat krijg je? Allerlei voorbeelden van regen in Italië. Logisch, daar heb je immers om gevraagd niet waar?

Toets nu maar eens ‘mooi weer in Italië’ in en wat krijg je? Precies, prachtig weer in Italië.

laptop.png
Je brein werkt net zo, je hebt vast wel eens gehad dat je een nieuwe auto wilde van een bepaald merk, of een jas in een bepaalde kleur. En wat zie? Opeens duikt overal precies die auto op of allerlei mensen in een jas met jouw favoriete kleur.

Je hersenen krijgen vele malen meer prikkels en informatie binnen dan wij bewust kunnen registeren. Je brein selecteert dus wat van het onbewuste naar het bewuste doorsijpelt. Je krijgt zeg maar alleen de krantenknipsels waar jij om hebt gevraagd, in keurige stapeltjes voor jou om in je bewustzijn door te bladeren. De rest laat je brein maar achterwege, blijkbaar is die informatie niet relevant. Je hebt er immers niet om gevraagd.

Maar waarom is dit nu zo handig om te beseffen? Omdat jij dus grotendeels kunt kiezen welke knipsels jij uit jouw brein gepresenteerd wilt hebben.

Merk je dat je de laatste tijd zoveel narigheid ziet op televisie, in de stad, in gesprekken die je voert? Probeer eens een tijdje bewust te registreren welke positieve dingen je allemaal ziet hoort en meemaakt. Je zult merken dat die ervaringen toenemen. Je brein heeft de opdracht gekregen om die knipsels mee te nemen in de stapel voor het bewustzijn. Je hebt iets anders in jouw google-brein getypt en hup, de resultaten komen in de lijst te staan.

Soms zijn de dingen echt heel simpel 🙂 Google heeft het vast ook niet zelf bedacht, ze hebben alleen maar een vraag in het bewustzijn gezet. Hun missie is ‘alle informatie wereldwijd toegankelijk en bruikbaar maken’. Het enige dat zij zelf hebben gedaan is zich afvragen hoe kunnen we alle informatie wereldwijd toegankelijk en bruikbaar maken en vervolgens kon het antwoord in hun bewustzijn ontstaan.

Ik zou zeggen, geef jezelf de komende week maar eens een paar leuke onderwerpen om in je brein te laten Googlen, ik ben benieuwd waar je mee komt!


Misschien vind je dit ook interessant: In het gratis E-book ‘5 Stappen voor Balans’ noem ik naast het Google-brein naast nog meer tips over balans & geluk.
 Hier kan je het E-book gratis downloaden

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s